torsdag 18e mars

Idag har de verkligen varit en härlig dag o jag är såå glad! vet inte riktigt varför men jag tror de är solen som gör de!
Började dagen (efter att kidsen åkt till skolan) med att baka 3 loafes av bananabread, sen blev de förberedelser inför middagen genom att hacka grönsaker o potatis o liknande medan ja ladda ipoden.
Sen blev de en lång o svettig promenad i solen, 23° C var de o gööörvarmt!
Efter dusch o lite lunch så provade jag mina införskaffade vacuumpåsar. Ska försöka dra upp lite bilder imorrn..
SToppade i 9 sweaters (Hollisterstorlek) o dom krympte en hel del i påsen! KANON!
Sen kom ja även på att ja har min digitala fotoram kvar, har ju länge planerat att skicka hem den. Kom på att ja skulle kolla om ja fick igång den o de fick ja, så satt o pilla lite med den.
Sen blev de ut i solen på altanen o försöka ringa sandra, men hon är ju ungefär lika bra att svara i mobilen som jag. Dvs. aldrig.  (min lyckas alltid ligga på ljudlös, på laddning, i bilen eller på nåt annat ställe där ja inte är..)
blev lite solning innan Lexie kom hem iallafall. Då började ja med min Chicken Pot Pie.
Som en tjock kycklingsoppa som man lägger ett smördegstäcke över. Efter att ja hämtat Matt hos hans lekkompis så smaka vi på detta mumsiga o de va gott!
Nu har ja äntligen svarat på brorsans mejl o även fått tag i Sandra över Msn.
Imorrn har Matt bara en halvdag i skolan, min värdmamma fyller år o har jour så hon är hemma på morgonen o inte på kvällen. Min värdpappa kommer hem från Asien om allt går som planerat, o Lex har sin skoldans, typ som svenskt "mellanstadiedisco".
Jag ska på kvällen till en tyska för spel/filmkväll! ser ja fram emot!
På lördag blir de eventuellt  NYC o picnic i Central Park.
Vi ville gå på Tim Burtons utställning på MoMA men de va slutsålt så...
Hoppas att ni också är glada! O att solen skiner imorgon med! Idag har ja faktiskt haft shorts på mig hela eftermiddagen! sååå varmt är de, shorts i mars! när hände de sist i sverigE?
gonattkram!
o Grattis Bengt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0