Måndag 8e mars

Måndag innebär ny vecka. Men först tänkte jag berätta vad jag gjorde igår. Blev en riktigt familjehelg det här för igår följde jag med in till city fär vi skulle på födelsedagskalas hemma hos min värdmammas syster. Det var hennes man Ahmed o son Devon som fyllde år. Så vi trängde in oss ca. 25 pers i deras lägenhet. Av dessa var 9 st under 13år, Detta innebar automatiskt att jag blev dagens lektant! Men men, de va roligt! :D
Tog med kidsen till en "lekplats" som var på 3e våningens balkong, lite udda men bra ställe. Inomhus fanns det också en lekplats, en simbassäng o ett stort gym med hur många maskiner som helst. Det fanns även en badvakt, o tränare som anordnade yoga o gruppträningar i ett angränsade rum.
Nere i foajen fanns en sk. "doorman" o en annan som "skrev in" alla som kom till huset som besökare.
Nee just de,  Det är ju inte heller direkt billigt att bo där.
Kalaset var trevligt, blev brunch med bagels, quicheoaj o sallad. Sen blev de paketöppning o sen tårta med supersweet frosting!
Träffade med släktingar från Ahmeds sida, fick öva min tyska lite också, gick ju sådär.
Var förmodligen också sista gången jag träffade Bana o Babo innan jag åker tillbaka till Sverige igen. Dom åker tillbaka ner till Florida i veckan o stannar där förmodligen till slutet av maj.
Tycker inte om att jag måste börja säga hej då redan nu. Fick väl "öva" lite när ja lämna chicago men då visste jag ju att jag kvar i samma land åtminstone!
När i kom hem från kalaset blev de läxläsning o middagsfix. Efter middagen åkte Scott till flyget, Han komemr befinna sig i Thailand/Singapore/Korea osv i 2 veckor så jag blev ensam hemma med kidsen eftersom min värdmamma hade jour. Vi kollade klart på Harry Potter o Fången från Azkaban innan ja tvingade dom i säng. Jag var inte alltför villig att låta dom va uppe eftersom ja kände att ett halsont höll på att smyga sig fram.
Idag vaknade jag med ännu mera halsont o har även känt en släng av feber under dagen, men måndag innebär tvättdag så har tvättat alla barnens kläder, dammsugit o moppat golv. Sen tog ja min bok o min lunch o satt ute i solen! 20° C var de i solen här :) inte alls fel må ja lova!
Blev lite filmkik o nappande innan min värdmamma kom hem o sedan också barnen. Hon skjutsa Lexie till dans o tog Matthew till optikern så ja la mig lite till.
Ikväll har vi gjort läxor o ätit god middag som vanilgt. Blev Sticky/Fried Rice o några mystiska asiatiska korvar.
Nu har vi avslutat veckans avsnitt av House o jag är i säng innan klockan 22! De har ju inte hänt sen ja va i Sverige, men känner mej inte helt piggeling så dags o läsa lite o sen sova!
Hoppas ni har de bra därhemma o att snön smälter!
73 dagar kvar!!


Kram o Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0