måndag 15e mars

Måndag o ny vecka igen!! Nu går de verkligen fort!

Torsdagen spenderade jag tillsammans med Camilla. Vi åkte till Walmart i Danbury för att införskaffa magiska påsar. Magiska påsar är detsamma som Vacuumpåsar. Såna magiska påsar är en halv räddare i nöden när man ska packa med sig sitt år hem. Man stoppar i kläderna i påsen, drar ur luften med dammsugaren o har en aningen mindre påse med "mindre" kläder i. Hoppas detta fungerar bra så ja kommer hem med allt!!
Deprimerade över att vi kommer ha besvär att få med allt hem gick vi o shoppade.. hm... Jag tror vi har blivit amerikaniserade nog nu..
Blev även en sväng till mallet men där införskaffades bara en parfym, (Anna! Ed hardy - stora, billigare än den lilla efter alla rabatter o kuponger!)
Sen blev de hem o jobba.
Fredagen var barnen lediga för det var lärarkonferens.
Städtanterna kom i vanlig ordning,
Vi åkte o hämtade Matthews bästa kompis o en halvtimme senare kom kompis 2.  Sen in med alla barn i bilen för att skjutsa Lexie till hennes kompis. Hem igen o få ut pojkarna ur huset så städtanterna kunde städa.
Få in dom igen till lunch, Mac'n'cheese, såklart!
Försöka få 3 pojkar att inte bli uttråkade o griniga. Lexie kom hem o sen började pojkarna bli hämtade.
Vi gick på jakt efter cykelpump hos grannen så att vi skulle kunna cykla till helgen. De var bara au pairen hemma, men vi gick in en sväng o käka strawberry shortcake hon hade i kylen :) Mums!
Sen var ja o Matt ute o spela basket i regnet! de va kul men blött!
Kvällen avslutades i soffan med barnen o min värdmamma, Ghost Whisperer, Medium & Numbers.
Lördag. Min första riktiga jobbhelg i detta hus började. Min värdmamma gick på sin jour tidigt på morgonen o min värdpappa är fortfarande i Asien så bara ja o kidsen.
Eftersom det ösregnade ute så grusades våra planer på att cykla. Istället började vi tänka på skridskor eller bowling. Efter många om o men blev de inget (då de inte kunde komma överens om vad de ville göra) så då åkte vi till Biblioteket o låna böcker, cd:s, o filmer istället. Vidare en sväng till CVS o sen hem o måla.
Senare kom morbror o kusin o skulle leka lite med barnen. Kusin o Lexie titta på en film o grabbarna spela tv-spel medan ja laga mat. Lasagne, the american way.
Fortsatte kvällen med att titta på "Inkheart", en rätt så bra film faktiskt (i kategorin barn/ungdom..)
Gick o la oss tidigt efter att ha ändrat alla klockor till Daylight Saving Time. (sommartid - så nu är jag bara 5 timmar efter er tills ni ändrar i sverige!) Svårt att sova då de ösregnade o var storm ute. Massor av hus här i närheten som var utan ström o idag hörde jag att flera personer i New York/ connecticut hade dött av fallande träd. Usch!
Söndagen började tidigt då Lexie hade pianolektion vid halv 9. Jag o Matt satt o läste o sen åkte vi hem o målade lite igen. Eftersom det fortfarande regnade ute (o amerikaner inte går ut när de regnar) så funderade vi på om vi skulle åka ut o äta lunch nånstans o sen bowla. Men min värdmamma ringde o gav oss idén att åka till JV Mall för lunch o sen gå på bio där.
Så blev de! Först blev de Fried Rice o Orange Chicken (de du Rockard!) o sen blev det Alice i Underlandet i 3D!
Detta är ju Tim Burtons variant så den är lite annorlunda än den gamla. (som ja knappt kommer ihåg..)
Johnny Depp spelar Hattmakaren o är lika bra som alltid.
Vi satt på 2a raden i biosalongen o 3D-effekterna var grymt bra, enligt mej var filmen också väldigt bra!
Vi hann o åka hem en liten sväng innan vi satt i bilen igen på väg mot Danbury.
Frozen Ropes var målet där Matthew skulle börja sin baseball-träning för säsongen i BattingCages. (som burar av fiskenät man står i o provar att slå baseballen med racket)
Jag o Lexie åkte vidare mot Mallet som låg precis bredvid o strosade runt där under tiden.
Fick sen även skriva min första check, illa tur att jag inte skickade hem mitt checkhäfte som ja tänkte, Nhan hade ju glömt bort o ge mej en check för baseballen.
När vi kom hem blev de lite läxfix o sen drog vi igång singstar i väntan på att våra pizzor skulle bli klara i ugnen.
Trötta efter en regnig helg somnade vi gott!
Idag har jag tvättat barnens kläder o städat på nedervåningen.
Sen hann jag med ett skypesamtal till Fårakullen. Är fortfarande så fundersam över hur Bea o Fin kan växa så fort o så mycket? Sist jag såg Josefine var hon bara en liten klump. nu springer hon runt o säger hej! :)
Jag var faktiskt ute o gick en promenad i regnet idag.
Alla bilar som åkte förbi bara stirrade på mig o en bil stannade till och med o tänkte fråga om jag vill ha skjuts tror jag.. Men när hon såg att jag gick med Ipoden i o regnbyxor ångrade hon sig o veva upp rutan igen.
Nu har jag kört en maskin med egen tvätt, ätit god middag, plcokat ordning, diskat, hjälpt med läxor, fönat Lexies hår, lyssnat på Matts musik o sett House med alla i soffan.
nu ska ja kika lite på gårdagens avsnitt av Blåsningen o sen sova.
Kram o gonatt!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Helgen tycks varit bra trots jobb.Bra att du vågar ta promenad i regn o visa amerikanarna att det går!Solsken här!Kram

2010-03-17 @ 09:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0