Onsdag 24e februari

Fyyy va jobbigt de var att gå upp o väcka kidsen imorse.
Semestern är över o man slängs in i verkligheten igen.
Pratade med mamma, brorsan, faster ammi o syster o fick höra om all snö därhemma. vet inte om man ska vara glad att man inte är hemma eller inte.
Eftersom vi hade beställt fördröjd post (dvs. att posten inte lägger nån post i vår låda under vår semester) gjorde att vi hade en enormt full postlåda idag.
Till min stora glädje fanns de även lite till mej!
Alla hjärtans dag kort, en stämpelteckning o brev från min söta kusin Beatrice o så en TÅRTA!!


Jaa, ja skojjar inte! På utsidan av en 4kantig kartong stode det "posttårtan". O på Tulldeklarationen stod det "Cake" o det var underskrivet av initialerna L.S.
Många tankar snurrade i mitt huvud kan ja lova. Vem är L.S, vem skickar en tårta på posten o hur fräsch är tårtan??
Öppnade kartongen o i ligger en mandeltårta som är vacuumförpackad. Med ligger också ett litet papper med en hälsning.
Det visar sig att det är mina kära kompisar Johanna Fransson o Annelie Johansson från Ophel som skickat en tårta istället för Ananaspajen de borde skickat. (En dag när jag pratat med dom gjorde dom ananaspaj o då sa ja att dom kunde skicka en bit till mig)
Dom tänkte att detta nog var ett bättre alternativ än en ananaspaj som nog inte skulle varit så ätbar när den kom fram.
Denna tårtan var jättegod när ja smaskade på den framför OS. Min värdfamilj skrattade rätt bra också!!
TACK för all post jag får!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0