Lördag 20e Februari

Idag började jag, o min värdfamilj dagen med att åka o spela minigolf. O då var de ju ingen sån där svensk golf där banorna är raka o har vågrätta kanter, nee, vi spelade på "Smugglers Cove"där banorna var som riktiga golfbanor men mindre. Vissa hade kanter, vissa gick i vatten, o vissa gick i "gångar" innan man kom ut på greenen igen. Extra spännande var de eftersom en del banor var i grottor o i piratskepp. Vi hade också massa bebis-alligatorer lite varstans.
Jag var nära att vinna golfen men på sista hålet kom min värdpappa ikapp o vann sedan med 3 slag. Typiskt. haha,
Undergolfturen kom värmen! de kändes som svensk sommar ungefär, Härligt!
så vi åkte hemåt o hoppade i poolen.
När Bana o Babo åkte mot flygplatsen för att plcoka upp min värdmoster med man o bebis gick vi o fiska med grannen. Han hade fått en firre o efter cirkus 15 min fick jag napp!
De blev en Black Drum, en fin firre som försökte leka död men som började leva rätt tejält när han förstod att ja tänkte dra upp honom :)
På kvällen skulle det anordnas Coctailparty i Condon (massa folk kommer o minglar o käkar plockmat)
så vi förberedde med guacamole, räkor, kycklingköttbullar, brieost o crackers.
Kom massa folk som jag aldrig fick nåt grepp om vilka dom var mer än min värdmormors syster osv.
Grannen, Mr. Vince som vart med o fiskat hade fileeat min fisk o kom o gav till mej.
Under kvällen prata jag en hel del om Sverige. Fick höra många historier o en av tanterna hade haft en pojkvän i Malmö så hon hade mkt konstigt att berätta.
När det var middagsdags skulle vi bege oss mot Yachtcluben men då märkte vi att en av våra golvmoppar saknades, dvs. en av 40 000krs hundarna. ajaj, PittyPatty is missing!
Så de blev till att leta. Inne o ute, ute o inne. Ingenstans hitta vi lilla vovven. Några hade redan åkt till yachtcluben o efter ett tag så bestämdes de att fler skulle åka dit, eftersom vi trodde att hnden skulle komma hem nr de blev tyst o lugnt. (Troligtvis var de när en av Coctailgästerna spelade Säckpipa på balkongen som hunden smet...)
Så vi begav oss mot cluben, jag hamna i en bil utan nån jag kände. Dom sa att min värdfamilj redan var på cluben. När vi kom dit märkte jag dock att så inte var fallet.. Satt där ett tag innan dom kom, o då!
Då hade minsann Mattyboy hittat hunden. I en condo några hus bort var det en tant som hört när han frågade en man om en hund. Lilla tanten hade varit rädd att hon skulle trampa på den lilla vita voffsingen så hon hade knytit en grön rosett om halsen på henne så att hon skulle kunna se skillnad på hunden o det vita köksgolvet..,
När alla blivit lugna o firat att PittyPatty var återfunnen blev det mat, även fast vi flesta var mätta av allt småplock. Gott var de o vi blev mätta ännu en gång!
Hem bar de av o lite städ o OS innan vi kröp ner efter en underbar sommardag!

Kommentarer
Postat av: Mamma o Pappa

Det verkar som ni haft det roligt idag!!!

2010-02-26 @ 21:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0