18:e februari

Hej hopp! Igår blev de inget inlägg för vi hade filmkväll istället :) Dagen började med att jag, Bana, Lexie o Matthew tog en promenad invid baykanten o kollade runt bland affärerna där. Bana har bestämt att hon ska köpa en present åt mej här så jag måste hitta något, vilket inte är de allra lättaste.. När vi kommit hem tryckte alla in sig i bilen, (ellrr ja bussen eftersom vi alla 7 får gott om plats.) för att åka mot Tarpon Springs. Tarpon springs är en grekisk by ungeäfr 40 min bort. Där började vi med att äta grekiskt på "Mama's". Gyros, Groupersandwich o Souvlaki blev de o sen Baklava till dessert. Gott! Vi vandrade runt i alla affärer o souvenirbutiker men köpte inte så mycket, De Fanns otroligt många "svampaffärer". o då menar ja inte matsvamp utan tvättsvampar, o liknande.. Såna där gula man kan använda till bilen, till disken o i duschen. De flesta av dess svampar kommer ifrån Mexicanska golfen, utanför Florida så de har enormt mkt här. Vi gick in i en "svampfabrik" där de visade en film hur de tar upp svamparna från botten o sen fixar till dom o tvättar dom tills dom är klara att använda. Man kunde använda svamparna till vad som helst i princip. Hem kom vi o tog de bara lugnt innan vi grillade dagens middag. Lammkotletter! MUMS vare som vanligt o vi var alla rejält mätta när kvällens film startades, "The Land of the Lost". En film som vi trott skulle vara bra o kul var bara enormt konstig o idiotisk så den blev kul. Vi tittade iallafall klart på den o skrattade en hel del innan vi gick o la oss,. Tidigare under kvällen hade det även bestämts att Babo o Matthew skulle följa med grannen ut o fisk nästa dag. Jag fick tyvrr inte plats på båten så jag blir med på shoppingturen istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0