Telefonsamtal o Fries!

I helgen när ja o Heather var på väg till stranden stannade vi till vid en utav alla Garagesales som finns överallt. De fanns mycket leksaker o typiska amerikanska grejer där. Vi inhandlade några låtande små leksaker, en cd med barnsånger - denna på engelska. O så de bästa! Ett McDonaldskök! 
Självklart pratar de också! Rian älskar ju strips o kopplar nu även ihop strips med Mcdonalds. Idag har han babblat om strips, hamburgare o att Ronald McDonald har rött hår konstant!  Bra köp minsann! 


Idag hände en väldigt kul o överraskande grej! Det var när Rian just höll på att göra en hamburgare i Mcdonaldsköket till mej som min amerikanska mobiltelefon ringde. När de ringer i den är det oftast min värdmamma, Rians pappa, Gavin+Aidans pappa, någon au pair eller någon som har ringt fel som ringer. Nu stod där ett nummer ja inte kände igen alls så ja svarade som vanligt:
- Hi, it´s Maria!

Ni kan ju försöka föreställa er mitt ansiktsuttryck när rösten i andra änden säger:
- Hej Maria! De här är Joseph Johansson din släkting som ringer! 

De var alltså pappas kusin Joseph som ringde mig från Indianpolis! Egentligen var de kanske inte så konstigt att han ringde med tanke på att ja mailat honom mina telefonnummer igår. 
Det var verkligen kul att han ringde o vi pratade svenska hela samtalet. Han har nämligen semester nu o även min syssling Ann så dom ska komma upp hit o träffa mig någon dag i veckan! Har nu även pratat med min värdmamma om de så ja ska få vara ledig några timmar över lunch onsdag, torsdag eller fredag. 
Ser verkligen fram emot detta! Har ju bara träffat Joseph förut o det var väl senast på Göte o Rebeccas bröllop tror jag, o Ann har ja bara pratat med över facebook. 
Konstigt att ja hamnat så nära mina släktingar här egentligen, overkligt men sant! 

Nu ska ja krypa ner o sova!  
Hoppas alla har de bra därhemma! STOR KRAM från mig!!

idag har ja förresten varit här i 9 veckor :) 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad skojigt för dig att träffa släktingar där!!! =)

2009-07-01 @ 05:14:28
URL: http://underthesamemoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0