what a mess!

jaa, som sagt så var min värdpappa i stan igår kväll för "grabbkväll" me morfar Baboo, morbror Big C o svåger Ahmad.
När dom kom hem till Bana o Baboos hus i Armonk igen så visar de sig att min värdpappa tappat sina bilnycklar. Förmodligen har de fallit ur på restaurangen eller också nånstans i snön.
Hm.. . Med tanke på att Cyrils bil är parkerad i garaget och Scotts bil utanför så kan alltså inte Cyril få ut sin bil heller.
Då bestäms de att Scott ska ta Banas bil o åka hem hit o hämta extraycklarna.
Efter att han blivit insläppt här (ja hade låst alla dörrar) så letade han igenom halv huset utan att hitta reservnycklarna.
Till slut åkte han tillbaka till Armonk utan nycklar..
Jag hörde honom sedan komma hem så jag somna..
Imorse gick Scott upp nästan lika tidigt som jag o letade fortfarande efter extranycklarna.. Han hittade alla extranycklar till andra bilar utom till sin egen..
Jag var lite fundersam över varför Matthews dörr var stängd eftersom han sov i Scotts säng..
När jag lite senare gick förbi dörren dog jag nästan när Cyril öppnar dörren o glatt säger: MORNING!
Big C, is trying the swedish Christmassoda at Thanksgiving
wow., jobbigt o bli skrämd så tidigt på morgonen.
Hade iallafall en trevlig frukost med honom och eftersom han inte hunnit säga något i lördags om Lucia överröste han mig med beröm. Det var kul att höra :)
Så småningom så bestämdes de att Cyril skulle ta våran Van för o åka till jobbet och Scott skulle ta Banas bil som han lånat tillbaka till Armonk för att där ringa bärgningsbil och frakta sin bil till Bilförsäljaren som kunde "gjuta" en ny nyckel.
Jag hade ju bestämt att åka till Mallet med Camilla idag men de är ju inte lätt utan bil!
Istället blev jag upphämtad av Malin och vi åkte till Mount Kisco. Target & Borders besökte vi där och inhandlade lite fotoalbum, filmer och böcker. (Mina värdföräldrar ska få en bok med Henning Mankell - "Wallander" och en av Stieg Larsson) hitta även en Pippi Långstrump film som kidsen ska få. Måste ju visa dom lite bra barnprogram!
(Malin, som drar hem till Sverige imorrn för övrigt! Hoppas du får de bra så ses vi i Januari igen!)
När jag kom hem var Scott och hans bil hemma men fortfarande inte Vanen.
Den är i skrivande stund ännu inte hemma.. Hoppas den blir hämtad imorrn bitti för nu har jag bestämt att träffa Camilla imorrn istället!
Nu ska ja ladda upp lite kort som ska framkallas på CVS så ja kan hämta dom imorrn!
KRAM!

Kommentarer
Postat av: ellen

OM jag har körkort?! :D YEEEAAAH, den 16 december blev det ett extra papper i min plånbok. så nu kan jag köra massa bil hela tiden. eller ja, när det finns en bil hemma i alla fall.

hoppas allt är bra med dig.

jag ska alldeles strax åka in till skövde och hämta mina syskon m.fl. i snöstorm, wohoo, lite småläskigt.

jag saknar dig miiamaria

hoppas din jul varit den bästa möjliga :D

puss o kram

2009-12-26 @ 01:01:08
URL: http://ellenalmestal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0