Luciatåg i mitt hus, New York USA!

Om det nu fungerar kommer här ett videoklipp från i lördags när jag och 2 av mina svenska vänner; Malin & Julia körde ett litet Lucia-tåg i mitt hus.

Min värdfamilj hade bjudit in familj, släkt, vänner, grannar och andra bekanta till "Christmas Holiday Open House"
(öppet hus med mat och mingel)
och då föreslog jag att vi kunde visa denna svenska tradition som de flesta aldrig hört talas om här.
Luciatåget var ENORMT uppskattat även fast ingen förstod något av svenskan.
Min värdmorfar frågade mig idag om ja inte kunde köra en repris på jul.
Han kan ju få se denna filmen iallafall!  Lexie har filmat, men missade "Nu tändas 1000 juleljus" och uttåget eftersom batteriet i kameran var slut.
Men håll till godo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0