lat dag...

Ja idag har de inte hänt mycket i detta hus.
Inatt hade ja en sleepover i Lexis rum o imorse gick vi ner o fick omelett till frukost av Scott. SOm idag extraknäckt som butler.
Efter frukosten blev de lite Wii-spelande o sen beställde vi filmen "Harry Potter och Halvblodsprinsen" on demand.
Så där i soffan satt jag, Lexie, Matt o Nhan ett tag. När vi blev hungriga fixa Scott nudelsoppa åt oss. Gott!
När Harry Potter filmen var slut så blev de lite gjort, gjorde i ordning på min tvätt som va klar, duscha o gjorde knäck!!
Sen ropa dom på mig att nästa film satte igång, då var det dags för "Sagan om ringen- De 2 tornen"
Så tillbaka i soffan blev det! Under denna filmen serverades det även kött-bön-och-dumplings-soppa! :)
När denna film var över så var de ännu inte slut!
Scott drog igång Shrek 2 o vi alla slog oss ner i soffan igen.. 
Couchpotatoes - soffpotatisar. Jag, Lex o Matt
Denna filmen var aningen kortare än de andra 2 o gick rätt fort faktiskt. Kom inte ihåg att den va så kul ändå..
helt klart bästa är ju när de 3 små grisarna hoppar i en filt "Pigs in a blanket" vilket här i USA är en slags bufferätt- små hot dogs inlindade i bröd.
Nu tror ni ju säkert att det var slut efter detta?
oo nej, för att avsluta slappedan på topp så drogs ett avsnitt av Jeeves and Wooster igång!
DEtta är en gammal brittisk serie där Hugh Laurie (Dr. House) spelar huvudrollen.
ganska rolig om du frågar mig o EXREMT rolig om du frågar min värdpappa.
När Lex var 2 år så klättrade hon alltid upp på bordet o började dansa till introt när de satte igång ett avsnitt!
Imorrn kommer nog bli ännu en ganska lat dag.
Vid 10 ska vi sätta oss i bilen och åka mot Massachusetts och hem till Scotts, (min värdpappas) familj.
Tar ca 2 timmar o åka dit så vi hinner nog avverka minst en film i bilen :)
Ska fira lite försenad jul med dom där o äta mat o så.
Ska bli skoj att se hur de bor!
Snart är det måndag igen men de kommer inte bli någon vanlig måndag.
Scott o Nhan gav nämligen mig, barnen och Bana och Babo i julklapp att åka in till New York City och gå på
Hans och Greta på Metropolitan Opera och sen gå ut o äta efteråt.
ser verkligen fram emot de så de ska bli skoj!!
Nu när jag läste om det såg jag även att Miah Persson sjunger som en av huvudkaraktärerna. Hon var ju med oss och sjöng på Luciatåget på Upper west o hon har en grym röst! kul!!
Imorrn kväll hoppas jag att ja kan ladda upp lite bilder från jul här i huset! :D
Nu är det dags att sova! Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Låter myspys du!!

2009-12-27 @ 10:49:57
Postat av: ellen

härligt miia!



när du kommer hem blir det student, jobb, utflykter och kanske cykelsemester. jag kan följa med när du ska köra manuellt igen. automat är ju lite larvigt, men dom kan väl inte bättre i usa ;)

härligt att du får fira ordentlig jul. även om det blir typ 30 ggr mer än en svensk jul..eller nått.

ha det bäst miia. :)

kram

2009-12-27 @ 13:18:02
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0