It's a party in the USA!

Fredagen bar det av till Trumbull, Connecticut för 20års-partajj för Camilla. Det var även sista kvällen innan Sandra skulle åka hem till Sverige igen efter sitt au pair år i Arizona.
Jag, Sandra o Camilla gick i samma gymnasieklass o nu är/ har vi alla varit au pairer i USA. HAr känts så konstigt denna veckan när vi träffats här, eller i NYC.. istället för att träffas i Skövde som vi alltid gjort förut. Underbart kul att man har någon att dela detta med! Härliga tjejjor!
Jag, Sandra o Camilla - Reunion in the states!
Sandra and Camilla - The Birthdaybabe
Eftersom jag hade en bilfärd på 1h hem från Rivalry i Trumbull så blev de en lördag innan jag kom hem.
Ändå gick jag upp vid 10 för att baka mera kakor till julfesten.
Vid 3 skulle släktingar, grannar, vänner och bekanta komma till huset för att mingla, äta och dricka. Många ringde tyvärr och sa att de inte kunde komma pga. det väntade STORA snöovädret men det var en hel del folk ändå. Kände några grannar och några föräldrar till barnens kompisar. Annars var det många nya människor att lära känna. Enormt intresse för Sverige har de flesta iaf, kanske berodde de på att jag hade satt svenska flaggor i mina "swedish chocolateballs"?
Vi gjorde ju som sagt ett luciaframträdande också, övade en gång innan kanske därför vi tappa texten lite.. Tur att ingen fatta va vi sjöng ändå :)
Luciatåg i mitt hus!
snett är charmigt!
tjocka kransar också!
julia, jag o "the swedish chocolateballs" and I promise u, it's not pretzelsalt, it's just swedish pearlsugar that u can buy at IKEA :)
Hade även bakat Lussekatter, kolakakor, drömmar, pepparkakor, snickerdoodles, chocolate chip cookies och en slags brownie-choklad-nöt-kokos-sockerbomb!
Blev även lite Herrljunga glögg tillsammans med SaffronCats'en :)
Julen är RÄDDAD!

Kommentarer
Postat av: Mamma o Pappa

Fantastiskt roligt se o höra det fina luciafirandet

i NY och hemma. Vilka sångare!! Bra gjort!

2009-12-21 @ 22:40:02
Postat av: anna

Har du köpt en likadan väska som jag??

2010-02-13 @ 18:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0