waterleak...


Imorse var de planerat at vi skulle följa med Heather in till Chicago för o titta på en "air and watershow" med flygplan medan hon var på jobbet några timmar. 
Jag tog en snabb dusch o sen var de planerat att vi skulle åka när alla ätit fädigt. Istället satte brandvarnaren på nedervåningen igång o vi undrade förstås varför. Heather hade stekt bacon o ägg nyligen så hon började vifta med en tidning för o få bort oset från brandvarnaren då vi två märkte att det kom vatten ur brandvarnaren!! 
Dripp, dropp, dripp, dropp..

Vi båda kände att de här va inget bra så vi sprang runt o kolla alla kranar o toaletter o försökte stänga av huvudpumpen i källaren. 
Hämta grannen som brukar va händig o han kom o sa att vi skulle ringa rörmokarn.

Vi gjorde de o han skulle komma efter 1 timme eller högst 4 timmar senare.. Behöver ja säga att vi stannade hemma från Chicago?


IKEA-katalogen kom visst tidigare i USA än i Sverige hörde jag! Lycka att de sänkt priset på köttbullelunchen mellan september-december :)


We're all from Småland! (jaa mamma är ju sååå..)

Under detta kaos så låg min mobil på mitt rum o självklart hade ja ju missat ett samtal från den mamman jag var matchad med. Hon hade pratat in på mobilsvaret att ja skulle ringa upp henne så de gjorde jag. 
Då satt hon i ett möte så hon skulle ringa mig efter en timme. För 40 minuter sen ringde dom från huvudkontoret i Boston o frågade hur samtalet med mamman gått. Ja förklarade att vi fortfarande inte pratat men att ja var skeptisk mot att hamna med en singelmamma igen men sa att ja skulle försöka va öppen när ja pratade med henne. 

Tjejen på kontoret ville att ja skulle ringa henne efter att ja pratat med henne så då får vi väl se vad jag säger. 
Efter att syster läst ansökan från mamman tyckte hon att familjen lät ganska tråkig.. tyvärr håller ja med men vi får se vad mamman säger när hon ringer :) 

Vi sitter fortfarande här o väntar på rörmokarn o vi kollar även igenom ansökningar från au pairer som Heather är matchad med. Kul att hon frågar mej vad jag tycker :P haha jaa dom ska ju trots allt ta hand om min lilla gulleplutt Rian. 

Nu hoppas ja "mamman" kan ringa snart så ja slipper gå här o vänta o vara nervös,
Hopaps även att vi får ordning på vattnet  i detta hus.. Är ju inte första gången de är vattenläcka här.. 
(Tvättstugegolvet är helt paj sedan förra au pairen tvättat kuddar mitt i natten som översvämmade hela rummet, skåpet under diskhon är också paj efter att vatten läckt från rören, garagetaket är också paj eftersom vattenläckan från tvättrummet dragit genom golvet ner i garaget,... blir ju bara bättre o bättre de här!)




Kommentarer
Postat av: Ludde

En "tråkig" familj kanske inte är så dumt ändå!? Alla vi här hemma hoppas verkligen att du får en go lösning på detta!!

Kramar

2009-08-16 @ 17:03:31
URL: http://toteblogg.blogspot.com
Postat av: ida-marie

Skitunge! Jag får vänta ända till min födelsedag med att beställa den :( hihi..



Har det löst sig med familj nu eller?

kramar

2009-08-16 @ 17:17:13
Postat av: Lennart

Fixa du inte rörmokeriet? Du fixar ju allt annat!!

2009-08-16 @ 22:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0