min tur har börjat komma?

Jaa idag väntade ja ännu en dag på att den nya match"mamman" skulle ringa. Vid lunch pratade ja med Bostonkontoret o dom sa att dom skulle kolla upp varför hon inte ringt. 

Vid 18tiden ikväll tittade ja på min "au pair"-sida o de hade inte hänt nåt nytt. 5 min senare kom ja tillbaka o updaterade sidan o då va hon borta!! Sidan var alltså tom o jag hade ingen matching längre! 

Överrumplad ringde ja Boston o frågade varför hon "försvann". Dom berättade att hon dragit sig ur au pair-organisationen. 
Men precis när vi skulle lägga på (2 min senare) så sa tjejen i Boston att hon såg att ja precis fått en ny matchning!! 

Så när vi la på hade de kommit en ny familj till min sida! 
Helt galet tokigt att allt detta hände på 5 min!

Match med singelmamma -singelmamma borta- singelmamma dragit sig ur- ingen match - match i Boston- Match hos mej - Mycket bra match! 


ja så direkt när vi lagt på läste ja ju igenom denna familjens ansökan! En mamma o en pappa med en dotter (12år) o en son (9år) o en hund.
Dom bor i Somers, NY (1timme nord- nordväst om NYC)
Mamman är läkare o pappan är nån säljare av nåt slag.
Allt verkade kanon! 


Gick iväg till Jewel Osco o firade med Ben&Jerry Glass o gjorde lite annat hemligt. 
Kom hem o grejade lite. Gick o borstade tänderna o kom sen tilbaka till mitt rum då ja fick ett sms om att ja hade ett röstmeddelande på telefonen.
Lyssnade av de o de va "värdmamman" (hörs tydligt både på namn o tal att hon är från nåt land i asien) som ringt o hon sa att dom var väldigtintresserade av min ansökan o skulle föröska ringa imorrn igen eller om ja ville kunde ja ringa o prata med pappan imorrn. Jag tittade efter o de visade sig att dom ringt för 5 minuter sen, så ja ringde upp på en gång!

Pratade med mamman Nhan, om allt möjligt o sen även pappan, Scott, (han sitter ofta i jobbsamtal på kvällarna med andra länder t.ex Asien) som just kommit av telefonen. 
Båda 2 var jättesnälla o roliga o ja kände mig hemma med en gång. (var så mycket lugnare än dom andra samtalen för i denna familj hade ja inget att vara kritisk mot. 

Scott berättade om all möjligt, från familjen, till maten, till vädret. Han har även varit i Stockholm på jobbresor så han drev lite med mej om den svenska sommaren!

Dom ska imorrn föröska få tag på min värdmamma o höra om hon har nåt att säga om mig o sen får vi hopaps dom säger ja!!

Innan ja o Scott la på sa vi båda att detta verkade väldigt bra :)


Så nu mina kära vänner o släkt! Håll tummarna hårt så detta blir bra nu! :)

Kommer bli svårt att sova inatt, o imorrn börjar Gavin o Aidan skolan så de gäller o gå upp tidigt o få iväg dom i tid :)
Kram o gonatt! 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Gött, med glada nyheter Maria!

Nu håller jag alla tummar jag har och ber och hoppas att detta är rätt familj för dig:D

Ta hand om dig vännen!

Kramas!

2009-08-19 @ 10:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0