Helg, Danbury, Camilla o shopping

I lördags blev de inte mycket gjort.. försökte få tag i Camilla för o se om vi skulle mötas i Danbury o Shoppa, men hon var inte hemma så de blev inget med de. Istället fixade ja lite i mitt rum, prata med syster o kusin på skype o försökte organisera alla mina kort på datorn! Inte helt lätt kan ja ju säga,, har ju blivit en del kort sen ja lämna Sverige.   
På kvällen var de dags för släktimiddag igen. Bana (Mormor) o morfar, uncle Tom, aunt Sue o cousin Katelyn var här på middag. Tom (Min värdmammas bror) fyllde år i veckan så de var lite födelsedagsmiddag för honom.
Nhan, underbar kock som hon är gjorde couscous sallad, fint fint kött, såser, sallad o grejer. Till efterrätt blev de morotstårta :)
MUMSFILIBABA! (en ord som är kul att lära amerikaner, ni kan ju tänka er hur de låter när dom försöker uttala de..)
Gillar när släkten är här! Alla är så snälla o lätta o prata med, Vi satt alla "vuxna" o prata även efter middagen o ja fick berätta om Sverige o min gamla värdfamilj. Nhan är fortfarande helt extas över att ja äter älg o rådjur hemma :) Dom har fått för sig att de alltid är segt o tråkigt kött. ska tvinga dom till Sverige så dom får smaka nån gång! 
Hela familjen har faktiskt varit i Sverige.. en gång för ca 7 år sen var dom på bröllop i Nederländerna o tog sen en kryssning som gick bla. till Helsingfors, Stockholm, Gotland o Estland. Sedan har Scott varit i Stockholm på en hel del arbetsresor.
De resten av familjen kommer ihåg är att Sverige var fint! :) 
Idag tog ja Scotts bil o GPS:en mot Redding, Connecticut för att hälsa på Camilla! Camilla som kommer ifrån Tidaholm o som ja gick i samma klass som hela gymnasiet, Kan ni förstå att vi bara bor 45 minuter ifrån varandra här i USA? helknasigt! 
efter lite felåkning kom ja till Camilla o de kändes som de var en vecka sen vi träffades senast!
Efter ett tag kom Lisen o sen åkte vi mot Danburys shoppingmall för o kika lite. Väl där kom även Linda lite senare. 
Lite shoppat o lite lunchande senare åkte vi mot Coldstone Icecream :) MUMS! 
Camilla, Lisen o Linda utanför Coldstone :D
Lite shoppat... vem hade nånsin kunnat tro att ja skulle komma hem med en rosa blommig klänning??
En glasskedja här i USA där du väljer glassmak o sedan fyllning (såsom, ananas, brownies, snickers, M&Ms, blåbär, choklad, cookies osv) som dom krossar o blandar/geggar in i glassen. Gott gott gott!
Vidare åkte vi mot Frida för att de skulle bli hej då-kalas! Frida har varit i staterna 1 år o åker hemåt Sverige imorrn. Så för mej blev de hej o hej då på samma dag. Träffade även Fridas efterträdare Moa där.
Kul o träffa lite nya svenskar! 
Nu är de dags o sova för denna veckan blir nog hektisk!
Scott åker till Californien imorrn för o stanna där på arbetsresa hela veckan så de är bara ja o Nhan hemma. På torsdag har hon jour så då är hon borta torsdag morgon - fredag morgon. 
Min första ensamma natt me kidsen. Spännande!

Sa ja förresten att ja bokat flygbiljetten till Chicago? 
Den 12e sptember åker ja dit o på O'hare träffar ja mina svenska besökare! JIPPIE! :)
KRAM o gonatt!

Kommentarer
Postat av: Lina

Åh, Coldstone:) Det är verkligen mumsfillibaba!



Saknar dig mucho grande Maria!

Men så skönt att läsa att du har dte bra nu! Ler för mig själv här i datasalen i Rimforsa. Jag har det toppen. Ska snart dricka te med mina vänner i Rosengård...mitt hus här på skolan;)

Ta hand om dig! kramas

2009-08-31 @ 19:34:07
URL: http://linalidskog.blogg.se/
Postat av: syster

blir helt tårögd när jag läser allt du skriver!

och när jag ser alla bilderna..du anar inte hur tomt det är med dig där borta!

fast nu är det inte långt kvar tills vi ses...ska bli så underbart kul!

Så glad att det löste sig med visumet också så att vi kan dra över till Canada också!



Åååååhhh.....saknar dig!!



Puss

2009-08-31 @ 23:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0